تبلیغات کاملا غیر ضروریست، مگر اینکه شما به دنبال سود باشید. بنابراین یک مشاور تبلیغاتی است که می تواند با پیاده سازی ایده های خود، هزینه های مصرف شده در تبلیغات را جهت ایجاد سودآوری شرکت و نه فقط فروش بالا مدیریت و برنامه ریزی کند.
مطابق با تعریف انجمن بازاریابی آمریکا AMA هویت یک برند یا همان برندینگ مجموعه ای متشکل از اسم، لوگو، علامت یا مشخصه، طراحی، رنگ بندی و یا ترکیبی از آنهاست که برتری ها و خدمات هر تجارتی را هویت می بخشد. در عمل برندینگ تفاوت های شما را با شرکت های دیگر مشخص میکند.
بنابراین برندینگ درباره رقابت بر سر مشتری و تشویق آنها به انتخاب خدمات و محصولات شما در میان رقبا نیست، بلکه ایجاد ذهنیت و چشم انداز نسبت به تجارت خود در مشتریان است، تا جاییکه رفع نیازهای خود را در گرو مراجعه به شما بدانند.